Bibliotheek PDF EPUB

Zij wandelden met God - Diverse auteurs

Je vindt hier Zij wandelden met God pdf boek

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: none
DIMENSIE: 11,84
ISBN: 9789064423789
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Diverse auteurs

Omschrijving:

Dit product is Nieuw

...d heeft blijkbaar iets met wandelen. Als ik aan het woord 'wandelen' denk, dan komt er ook een heerlijk ontspannen en relaxed beeld bij mij naar boven ... Waarom werd Abraham de vriend van God genoemd? ... . Wandelen door een veld vol bloemen, over een prachtig strand aan zee, door de bossen of het park. Als zij geen volledige overeenstemming bereikt hebben, zullen zij na een korte afstand afgelegd te hebben niet langer samen wandelen. Abraham wandelde met God. Dat betekent dat Abraham het in alles volledig met God eens was. Hij bleef de hele weg in de pas. 12 Leren wandelen met God Wat ik je hier aanbied, ... Wandelen met God - AMEN ... . Dat betekent dat Abraham het in alles volledig met God eens was. Hij bleef de hele weg in de pas. 12 Leren wandelen met God Wat ik je hier aanbied, is een reeks verhalen waarin je kunt lezen hoe het is om ongeveer een jaar met God te wandelen. Ik geef je een blik in mijn dagboek. Of in ieder geval een deel ervan. Het nuttige deel, hoop ik. Toen Ernest Hemingway in 1935 Green Hills of Africa schreef, had hij het gevoel dat hij een WANDELEN MET GOD Eerste leesavond: WANDELEN MET GOD Bijlage 1: Thomas Boston: Henoch wandelde met God. Liefde die nooit vergaat. Bijlage 2: ds. L. Huisman: Geen ander Evangelie 3, Het volgen van Jezus. Het wandelen met God is geen beweging van het lichaam, maar een beweging van de geest, een zich-bewegen van het hart en de genegenheden. Wandelen met God, aan Gods hand leven betekent dan dat je de weg gaat die Hij wijst, dat je dus goed luistert naar Hem en de aanwijzingen die Hij voor je leven geeft zo goed mogelijk probeert op te volgen. De bijbel spreekt in dit verband meestal niet direct over 'wandelen met God', maar over 'wandelen in Gods wegen'. God helpt mij. Ik droomde eens dat ik, Aan het strand liep bij lage tij… Ik was daar niet alleen. Want God liep aan mijn zij. We liepen samen het leven door. En lieten in het zand… Een spoor van stappen, twee aan twee.. Want God liep aan mij hand. Ik stopte en keek achter mij. En zag mijn levensloop. In tijden van geluk en vreugd. Wandelen met God die ons lijden kent, je tranen telt en spaart, je verlangens ziet en voor je rouw sluit hij zijn ogen niet. Hij ziet je angst en het ontgaat hem niet als je van binnenuit wegteert door de kanker. Daar mogen we best moeite mee hebben onderweg. Wie wandelt met God hoeft zich niet stoer of emotieloos voor te doen. wandelde met God, nadat hij Metuselach verwekt had, driehonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren. Zo waren al de dagen van Henoch driehonderd vijfenzestig jaar. En Henoch wandelde met God, en hij was niet meer, want God had hem opgenomen. Vers 24 is een opmerkelijk vers want, Henoch wandelde met God. Zij 'leven nu in nauwe verbondenheid' met God. Correcte vertaling, dat. Uit vele andere tekstplaatsen kan inderdaad worden afgeleid dat 'wandelen' met God metaforisch gebruikt is. Het betekent zoiets als heel trouw zijn aan God, leven zoals God bedoeld had. Henoch dan wandelde met God, en hij was niet meer; want God nam hem weg. (Genesis 5: 24) Veel mensen willen wel met God sterven, maar niet met Hem leven. Wandelen met God heeft voor hen iets beklemmends. Zij denken het bordje "verboden toegang" vaak tegen te zullen komen, maar beseffen niet dat het is: "verborgen omgang". 1 Kron. 5:20 zij werden in de strijd tegen hen geholpen, zodat de Hagrieten met allen die bij hen waren, in hun handen vielen; want zij riepen in de strijd tot God en Hij liet Zich door hen verbidden, omdat zij op Hem hadden vertrouwd.2 Kron. 7:1 Zodra Salomo zijn gebed geeindigd had, daalde vuur uit de hemel neer en verteerde het brandoffer en de slachtoffers; en de heerlijkheid des Heren ......